6. EWALUACJA


KOLOR CZARNY – wszystkie zadania

POZIOM
EKSPERT
ZAAWANSOWANY
ROZWIJAJĄCY SIĘ
POCZĄTKUJĄCY
Zakres pkt.
10-8 pkt.
7-6 pkt.
5-4 pkt.
3-1 pkt.
Wyszukiwanie informacji
Zgromadzono komplet informacji korzystając z różnorodnych źródeł
Wybór został uzasadniony, opisy źródeł są poprawne i kompletne.
Jakość źródeł została zweryfikowana.
Odkryto wiele interesujących aspektów tematyki.
Zgromadzono wszystkie informacje i materiały konieczne do zrealizowania w pełni zadania.

Opisy źródeł poprawne i kompletne.
Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów.

Wybór nie został uzasadniony.
Zgromadzono niektóre materiały i informacje w ilości niewystarczającej do zrealizowania zadania.

Wykorzystano niesprawdzone, mało wiarygodne źródła.

Informacji zawierają błędy rzeczowe.
Wartość merytoryczna (dobór materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania)
Bezbłędnie formułowano wszystkie wypowiedzi i wnioski, uzasadniono je i poparto dowodami.

Brak błędów merytorycznych
Wszystkie pomiary wykonane precyzyjnie, dobrze opisane i udokumentowane.

Prezentacje są bezbłędne w całości wyczerpują temat.

Zestawiono informacje z różnych źródeł i wyciągnięto wnioski.

Skonfrontowano różne poglądy i punkty widzenia i wyciągnięto wnioski.

Praktycznie brak błędów merytorycznych.

Bezbłędna angielska pisownia słów. Tekst zrozumiały.
Poprawnie formułowano wszystkie wypowiedzi i wnioski - zostały one udokumentowane.

Błędy merytoryczne są sporadyczne.

Wszystkie pomiary wykonane poprawnie, dobrze opisane i udokumentowane
.

Prezentacje są kompletne z niewielkimi błędami merytorycznymi.
Zestawiono informacje z różnych źródeł.

Podjęto próby skonfrontowania różnych poglądów i punktów widzenia.

Pojawiły się niewielkie błędy merytoryczne.


Pisownia poprawna, obecne nieliczne błędy ortograficzne lub językowe w zapisie tekstu angielskiego. Tekst w większości  zrozumiały.

Większość wypowiedzi i wniosków sformułowano poprawnie - nie wszystkie zostały udokumentowane.
Niewielkie błędy merytoryczne.
Pomiary wykonane, opisane niedbale i słabo udokumentowane.

Prezentacje niekompletne z błędami merytorycznymi.

Użyto informacji z więcej niż jednego źródła.

Brak krytycznego podejścia do zaprezentowanych poglądów i punktów widzenia.

Pojawiły się błędy lub braki merytoryczne.


W angielskim tekście pisanym są obecne częste błędy ortograficzne lub językowe. Tekst zawiera nieliczne fragmenty niezrozumiałe dla odbiorcy. 
Temat został opracowany pobieżnie.

Nieumiejętnie dobrano informacje.

Sporo błędów merytorycznych.
Pomiary wykonane, brak opisów, dokumentacja niekompletna.
Cała lub prawie cała informacja pochodzi z jednego tylko źródła.

Zaprezentowano tylko jednostronne poglądy lub punkty widzenia.

Pojawiły się liczne lub zasadnicze błędy lub braki merytoryczne.


Zapis graficzny tekstu angielskiego budzi poważne zastrzeżenia, obecne liczne błędy ortograficzne i językowe. Niejasny komunikat - błędy logiczno-stylistyczne utrudniają zrozumienie tekstu.

Współpraca 
w zespole
Grupa potrafi zauważyć i rozwiązywać problemy na bieżąco.

Karta pracy jest uzupełniana systematycznie, wpisy adekwatne do przebiegu projektu, świadczą o rzeczywistym podziale obowiązków.
Podczas prezentacji wszyscy biorą w niej aktywny i uzasadniony udział.
Grupa realizuje zadania zgodnie z przyjętymi terminami.
Grupa zauważa problemy, ale nie zawsze potrafi je rozwiązywać.

Karta pracy wypełniana jest na bieżąco. Wpisy w karcie pracy świadczą o podziale obowiązków w grupie.

Podczas prezentacji wszyscy biorą w niej aktywny udział.

Grupa realizuje zadania zgodnie z przyjętymi terminami.
Grupa nie zauważa niektórych istotnych problemów.

Karta pracy nie jest wypełniania na bieżąco, wynika z niej nierówny podział obowiązków.

Wszyscy uczestniczą w prezentacji.

Grupa realizuje zadania zgodnie z przyjętymi terminami.
Grupa nie potrafi współpracować (np. większość lub całą pracę wykonuje jedna osoba).

Brak karty pracy lub wpisy są zbyt ogólne.

Nie wszyscy uczestniczą w prezentacji.

Grupa nie realizuje zadań zgodnie z przyjętymi terminami.
Prezentacja efektów
Uczniowie świetnie przygotowani do prezentacji efektów pracy (wybór zagadnień, podział ról, kolejność, wykonane modele, rozplanowanie czasu, itp.).

Prezentacja ciekawa, kreatywna, zawiera elementy przyciągające uwagę. Zmieszczono się w czasie.

Wszystkie wymagane produkty i narzędzia użyte w prezentacji (np. animacje, filmy, zapisy audio) działają bezbłędnie i spełniają zadane wymagania.

Bezbłędna angielska wymowa słów.
Dochowano wierności wszystkim zasadom prawa autorskiego, prawa do wizerunku, dobrym obyczajom i praktykom w tym zakresie etc.
Uczniowie przygotowani do prezentacji.

Prezentacja jest poprawna, ale sposób realizacji jest mało ciekawy lub mało oryginalny.

W przybliżeniu zmieszczono się w czasie.

Wszystkie lub prawie wszystkie użyte produkty i narzędzia prezentacji działają poprawnie.

Zatroszczono się o zgodność z prawem autorskim, prawem do wizerunku etc.



 Dopuszczalne drobne błędy w wymowie słów angielskich. 
Nie wszyscy uczniowie są przygotowani do prezentacji, (np. czytają z kartki).

Prezentacja jest w większości poprawna, sposób realizacji jest mało ciekawy i mało oryginalny.

Grupa miała trudności ze zmieszczeniem się w czasie.

Niektóre produkty końcowe nie działają poprawnie.

Zanotowano istotne braki związane z prawem autorskim, prawem do wizerunku etc., jednak nie ma znamion plagiatu lub tp. naruszeń.


Wymowa słów angielskich  budzi zastrzeżenia: jest niestaranna.Niektóre słowa są niezrozumiałe.
Uczniowie nie są przygotowani do prezentacji. Nie potrafią poprawnie omówić przygotowanego produktu, odegrać swojej roli.
Grupa nie zmieściła się w czasie.

Brak niektórych ważnych produktów lub narzędzi lub większość nie działa poprawnie.

Zanotowano istotne uchybienia przeciwko prawu autorskiemu, prawu do wizerunku etc.



Wymowa słów angielskich jest zniekształcona; większość słów jest niezrozumiała, co utrudnia przekaz komunikatu językowego.